EHBO Opleiding

E.H.B.O.-diploma

Wilt u uw E.H.B.O.-diploma halen? Dan bent u bij ons op het goede adres!

In de maand maart, april en mei ’24 willen we weer een nieuwe cursus starten. De datums hiervoor zijn vastgesteld op:

4maart 2024, 11maart 2024, 18maart 2024, 25maart 2024, 8april 2024, 15april 2024, 22april 2024, 6mei 2024, 13mei 2024(examentraining) en 27mei 2024(het examen)

Wij verzorgen bij voldoende belangstelling volledige E.H.B.O.-cursussen. U kunt zich individueel of als groep aanmelden voor een cursus. Wij kunnen rekening houden met wensen vanuit de groep wat betreft tijd en locatie. De cursus wordt altijd gegeven door gediplomeerde E.H.B.O.-docenten.

De kosten voor een cursus bedragen ongeveer € 250,- bij voldoende deelname,

Dit is dan inclusief een lesboek, oefenmaterialen, koffie en thee. Dit is een richtprijs, het hangt samen met de grootte van de groep, locatie, lesprogramma en lestijden. Vraag naar de mogelijkheden.

Reanimatie en bedienen AED onderdeel EHBO Diploma

Reanimatie en bedienen AED is een onderdeel van het diploma. Sinds een jaar is ook het certificaat Eerste Hulp aan Kinderen (EHAK) volledig onderdeel van het EHBO-diploma en dus ook onderdeel van de cursus.

Wil je geen volledig EHBO-diploma halen dan blijft de mogelijkheid om alleen het certificaat Eerste Hulp aan kinderen (EHAK) te behalen. Dit geldt ook voor het certificaat Reanimatie en bediener AED.

Cursus Wandelletsel

Ook verzorgen we, bij voldoende aanmeldingen, een cursus Wandelletsel. Deze cursus is geschikt voor mensen die willen leren hoe ze blaren bij wandeltochten en sportevenementen moeten behandelen .

Bij de cursus wandelletsel komen de volgende competenties aan bod:

• Verlenen van eerste hulp aan een slachtoffer met blaren ten gevolge van wrijving of druk
  • Geven van algemene preventieve aanbevelingen/ adviezen met betrekking tot wandelen

Bij onvoldoende aanmelding kijken we of we samen met een andere EHBO-vereniging in de buurt hieraan invulling kunnen geven.

Na het invullen van onderstaand belangstellingsformulier nemen wij binnen twee weken contact met u op.

cursus EHBO bij evenementen

We kunnen, bij voldoende aanmeldingen, een cursus EHBO bij evenementen aanbieden, waarbij de verschillende letsels belicht worden. Of het nu gaat over een motorcross evenement, hardloop of paardensport evenement.

Voor EHBO Zuidwolde-leden die vaak bij evenementen staan is de cursus gratis, voor andere deelnemers wordt een vergoeding gevraagd (Een EHBO diploma is verplicht).

Bij voldoende aanmelding, (via onderstaand formulier) wordt deze cursus gegeven.

Volledige EHBO Opleiding

• Gediplomeerde docenten