Menu
 

EHBO bij evenementen

    Aanvraagformulier EHBO bij evenementen






    Wat heeft u nodig?


    Gegevens Evenement



    Factuurgegevens




    Overig













    Kosten

    Minimale inzet: 2 EHBO-ers

    08:00 – 18:00 uur: €20 per uur
    vanaf 18:00 uur: €30 per uur

    Extra EHBO-ers

    08:00 – 18:00 uur: € 10 per uur/ EHBO-er
    vanaf 18:00 uur: € 15 per uur/ EHBO-er

    Van Kuiertocht, Crisis Cross tot Tentfeest

    EHBO-ers inhuren

    Wij kunnen als vereniging ook de E.H.B.O.-post voor u bemannen. Gediplomeerde leden van onze vereniging nemen dan de E.H.B.O.-taken van u over. Wij zorgen zelf voor de verbandtassen en hebben de beschikking over een eigen AED. Er worden altijd minimaal 2 E.H.B.O.-ers ingezet. Naar gelang het risico of grootte van het evenement, of de voorwaarden in de vergunning, worden er meer mensen ingezet. Wij gaan uit van de aanvraag, maar anders nemen wij contact met u op, om in overleg de E.H.B.O.-inzet te regelen.

    Wij verzoeken u onze vrijwilligers te voorzien van koffie, thee of frisdrank en bij langere diensten lunch / broodjes en- of warme maaltijden. Indien dit niet mogelijk is brengen wij € 10,00 per persoon in rekening.

    Mocht u hierover nog vragen hebben, dan kunt u ons per mail bereiken.

    Zie ook het draaiboek hieronder:

    DRAAIBOEK EHBO inzet op evenementen Gemeente De Wolden .

    Tijdens het evenement ligt de coördinatie over de EHBO bij één EHBO coördinator.
    De EHBO voorziening valt volledig onder de verantwoordelijkheid van de organisator.

    De EHBO-ers zijn gecertificeerd en goed herkenbaar. De EHBO-ers zijn gekleed in een geel/blauw poloshirt en/of jas (eventueel pet) met reflecterende striping en EHBO- opdruk.
    In een enkel geval draagt de EHBO-er een geel/blauw hesje met reflecterende striping met EHBO-opdruk.
    Ze beschikken over een of meerdere EHBO-koffers met een standaard uitrusting volgens het Oranje Kruis, inclusief AED.
    De EHBO-ers worden alleen ingezet als EHBO-er en zijn gedurende het evenement als zodanig beschikbaar. Wat inhoudt dat ze geen overlappende functies hebben, zoals beveiliger of BHV-
    er.
    De EHBO-ers worden ingehuurd bij de EHBO-vereniging Zuidwolde.

    E.H.B.O.vereniging Zuidwolde
    Contactgegevens voor de inzet bij evenementen:

    Evenementen EHBO Zuidwolde
    André Mol
    tel.: 06-38260989
    evenementen@ehbo-zuidwolde.nl
    www.ehbo-zuidwolde.nl

    In overleg met de EHBO-vereniging Zuidwolde wordt het aantal in te zetten EHBO-ers vast gesteld. Dit is afhankelijk van het soort evenement (laag of hoog risico evenement) grootte en tijdsduur van het evenement, aantal deelnemers en bezoekers en eventuele ervaring in andere jaren.

    Totaal aantal in te zetten EHBO-ers (minimaal 2):
    Aantal EHBO-ers per inzettijd (minimaal 2):
    Van hoe laat tot hoe laat zijn de inzettijden (shifts):

    Voor een meerdaags evenement graag op een apart vel per dag de tijden van de shifts met het aantal aanwezige EHBO-ers aangeven.

    De organisatie van een evenement stelt een EHBO-post ter beschikking.
    Deze post voldoet aan de volgende eisen:
    • Een wind en waterdichte accommodatie van minimaal 4 x 4 meter (afhankelijk van de grootte van het evenement) waarvan alle zijden afsluitbaar zijn. In deze accommodatie kan een zichtvrije zone gecreëerd worden van ca. 2 x 4 meter.
    • De accommodatie is voorzien van een stevige tafel, voldoende stevige stoelen en eventueel een behandeltafel of een verstelbare (lig)stoel
    • Handenwasgelegenheid met zo mogelijk stromend water en een reinigingsmiddel
    • Is voorzien van 220 volt en heeft een goede verlichting
    Indien de EHBO-post in een tent of een andere buitenlocatie
    geplaatst wordt, kan het noodzakelijk zijn gebruik te maken van verwarming of koeling
    • De EHBO-ers hebben zelf de beschikking over communicatiemiddelen, maar kunnen ook gebruik maken van de aanwezige communicatiemiddelen van de organisatie en/of het aanwezige beveiligingsteam
    .
    Contactgegevens ambulancedienst:
    Is in geval een hoog-risico evenement de ambulancedienst/centrale op de hoogte van het evenement? Zijn de plaats en de datum met tijdstip waarop het evenement plaats vindt bij hen bekend?
    Indien een oproep gedaan wordt dan de volgende gegevens doorgeven:
    Naam evenement
    Adres evenement of omschrijving van de aanrijdroute indien in buitengebied of adres ambulance-ingang
    Naam en telefoonmummer van contactpersoon

    De organisatie zorgt ervoor dat de ambulance opgevangen en begeleid wordt en zonder problemen het terrein op kan rijden naar de plaats van het slachtoffer. De ambulance moet niet zelf naar een toegang moeten zoeken, dat kost te veel tijd.