EHBO bij evenementen

vanaf 18:00 uur: € 15 per uur/ EHBO-er

Van Kuiertocht, Crisis Cross tot Tentfeest

EHBO-ers inhuren

Wij kunnen als vereniging ook de E.H.B.O.-post voor u bemannen. Gediplomeerde leden van onze vereniging nemen dan de E.H.B.O.-taken van u over. Wij zorgen zelf voor de verbandtassen en hebben de beschikking over een eigen AED. Er worden altijd minimaal 2 E.H.B.O.-ers ingezet. Naar gelang het risico of grootte van het evenement en de voorwaarden in de vergunning worden er meer mensen ingezet. Wij gaan uit van uw aanvraag, eventueel nemen wij contact met u op om in overleg met u de E.H.B.O.-inzet te regelen.

• Zorg ervoor dat minimaal 4 weken vóór het evenement de aanvraag binnen is, om voldoende poster te kunnen organiseren.
    • Bij evenementen buiten onze regio wordt een kilometer vergoeding in rekening gebracht. Voor verdere info kunt terecht bij: evenementen@ehbo-zuidwolde.nl
    • Wij verzoeken u onze vrijwilligers te voorzien van koffie, thee of frisdrank en bij langere diensten lunch / broodjes en- of warme maaltijden. Indien dit niet mogelijk is brengen wij € 10,00 per persoon in rekening.
    • Mocht u hierover nog vragen hebben, dan kunt u ons per mail bereiken.

Zie ook het draaiboek hieronder:

DRAAIBOEK EHBO inzet op evenementen Gemeente De Wolden .

Tijdens het evenement ligt de coördinatie over de EHBO bij één EHBO coördinator.
    De EHBO voorziening valt volledig onder de verantwoordelijkheid van de organisator.

EHBO-ers zijn gecertificeerd en goed herkenbaar. EHBO-ers zijn gekleed in een geel/blauw poloshirt en/of jas (eventueel pet) met reflecterende striping en EHBO- opdruk.
    In een enkel geval draagt de EHBO-er een geel/blauw hesje met reflecterende striping met EHBO-opdruk.
    Ze beschikken over één of meerdere EHBO-koffers met een standaard uitrusting volgens het Oranje Kruis, inclusief AED.
    EHBO-ers worden alleen ingezet als EHBO-er en zijn gedurende het evenement als zodanig beschikbaar. Wat inhoudt dat ze geen overlappende functies hebben, zoals beveiliger of BHV-er.
    EHBO-ers worden ingehuurd bij de EHBO-vereniging Zuidwolde.

E.H.B.O.vereniging Zuidwolde
    Contactgegevens voor de inzet bij evenementen:

Evenementen EHBO Zuidwolde
    André Mol
    tel.: 06-38260989
    evenementen@ehbo-zuidwolde.nl
    www.ehbo-zuidwolde.nl

In overleg met de EHBO-vereniging Zuidwolde wordt het aantal in te zetten EHBO-ers vast gesteld. Dit is afhankelijk van het soort evenement (laag- of hoog risico evenement) grootte en tijdsduur van het evenement, aantal deelnemers, bezoekers en eventuele ervaring in voorgaande jaren.

Totaal aantal in te zetten EHBO-ers (minimaal 2):
    Aantal EHBO-ers per inzettijd (minimaal 2):
    Van hoe laat tot hoe laat zijn de inzettijden (shifts):

Voor een meerdaags evenement, graag in een apart overzicht per dag, de tijden van de shifts met het aantal aanwezige EHBO-ers aangeven.

De organisatie van een evenement stelt een EHBO-post ter beschikking.
    Deze post voldoet aan de volgende eisen:
    • Een wind en waterdichte accommodatie van minimaal 4 x 4 meter (afhankelijk van de grootte van het evenement) waarvan alle zijden afsluitbaar zijn. In deze accommodatie kan een zichtvrije zone gecreëerd worden van ca. 2 x 4 meter.
    • De accommodatie is voorzien van een stevige tafel, voldoende stevige stoelen en eventueel een behandeltafel of een verstelbare (lig)stoel.
    • Handenwasgelegenheid met zo mogelijk stromend water en een reinigingsmiddel.
    • Is voorzien van 230 volt stroomvoorziening en heeft een goede verlichting.
    • Indien de EHBO-post in een tent of een andere buiten locatie geplaatst wordt, kan het noodzakelijk zijn gebruik te maken van verwarming of koeling.
    • De EHBO-ers hebben zelf de beschikking over communicatiemiddelen, maar kunnen ook gebruik maken van de aanwezige communicatiemiddelen van de organisatie en/of het aanwezige beveiligingsteam.

Contactgegevens ambulancedienst:
    Is in geval van, een hoog-risico evenement, de ambulancedienst/centrale op de hoogte van het evenement? Zijn plaats en datum met tijdstip waarop het evenement plaats vindt bij hen bekend?
    Indien een oproep gedaan wordt dan de volgende gegevens doorgeven:
    Naam evenement.
    Adres evenement of omschrijving van de aanrijdroute indien in buitengebied of adres ambulance-ingang.
    Naam en telefoonnummer van contactpersoon.

De organisatie zorgt ervoor dat de ambulance opgevangen en begeleid wordt en zonder problemen het terrein op kan rijden naar de plaats van het slachtoffer. De ambulance moet niet zelf naar een toegang moeten zoeken, dat kost te veel tijd.